Παρελθόν Παρών Μέλλον



                                                                                     
Γράφει ο Μάκης Μανωλάτος
AC 488

C.B.
Παρελθόν, Παρών και…. Μέλλον

Φίλοι μου γεια σας. Στη δεκαετία 1970-1980 όταν η ανάγκη για κάθε είδους ασύρματη ερασιτεχνική επικοινωνία ήταν ίσως στην κορύφωσή της, άρχισαν να εισάγονται  στην Ελλάδα, παράνομα, από Έλληνες του εξωτερικού  ή ναυτικούς  οι πρώτοι φορητοί πομποδέκτες C.B. ενώ παράλληλα «διαρροές» πομποδεκτών C.B. είχαμε και από το προσωπικό των Αμερικανικών βάσεων στην Ελλάδα.

Μέσα σε συνθήκες απόλυτης παρανομίας οι τότε  CB-ers πραγματοποιούσαν τις συνομιλίες τους, με  φορητούς κυρίως πομποδέκτες και συνήθως χωρίς εξωτερικές κεραίες. Η Αθήνα λόγω πληθυσμού, πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη των συνομιλιών στα C.B. αλλά δεν ήταν η μόνη αφού και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα υπήρχαν κάτοχοι συσκευών C.B. που χαιρόντουσαν την τότε ασύρματη επικοινωνία στους 27 ΜΗΖ.

Την εποχή εκείνη η αγάπη για την  ασύρματη επικοινωνία είχε τις εξής κυρίως επιλογές έκφρασης:

  1. Εκπομπές ραδιοφωνικών προγραμμάτων στα MW και στα FM.
  2. Επικοινωνίες στα βραχέα SW και κυρίως στα 40m.
  3. Επικοινωνίες στα C.B.

Οι ραδιοφωνικές εκπομπές  στα MW απαιτούσαν χρήματα, σχέδια, μεγάλες κεραίες και πάντοτε υπήρχε ο φόβος της σύλληψης.
Οι πειρατικοί σταθμοί στα FM ήταν πραγματικά εύκολο να εντοπιστούν και δεν είχαν μεγάλη απήχηση λόγω της περιορισμένης εμβέλειας που είχαν.
Οι επικοινωνίες στα βραχέα κύματα, απαιτούσαν άδεια  που δυστυχώς ελάχιστοι μπορούσαν να πάρουν και με πολύ «θολές» διαδικασίες.

Τα C.B. ήταν παράνομα, αλλά μπορούσες να βρεις με δυσκολία μια έτοιμη συσκευή,  χρειαζόσουν μόλις 5 μέτρα κεραία, κυρίως υπήρχαν άνθρωποι για να συνομιλήσεις! και ο κίνδυνος για να συλληφθείς ήταν πολύ μικρός.

Τα C.B. λοιπόν ήταν η μοναδική πρακτικά διέξοδος που υπήρχε για τον απλό χομπίστα που ήθελε έναν ερασιτεχνικό ασύρματο για να συνομιλήσει, να διασκεδάσει, και γιατί όχι; να πειραματιστεί.

Το πρωτοποριακό περιοδικό ποικίλης τεχνικής ύλης  «Τεχνική Εκλογή» βλέπει θετικά την ανάπτυξη των επικοινωνιών C.B. στην Ελλάδα και αρχίζει  να παρουσιάζει σχέδια πομποδεκτών ή δεκτών C.B.
Στο τεύχος 61 Δεκέμβριος 1971 δημοσιεύει το σχέδιο ενός απλούστατου  πομποδέκτη CB που κατασκευάστηκε από αρκετούς φίλους της Citizen Band γιατί όλα τα υλικά μπορούσαν να βρεθούν με ευκολία στα καταστήματα ηλεκτρονικών της Αθήνας, και τα κρύσταλλα στο… μοναστηράκι.

Η σπουδαιότητα της δημοσίευσης αυτού του σχεδίου είναι τεράστια για τους εξής λόγους:

1. Είναι η  πρώτη φορά πρακτικά που οι πάσης φύσεως Ραδιο – ερασιτέχνες ή
   φίλοι του Ραδιο – ερασιτεχνισμού πληροφορούνται ότι εκτός από τους
   Ραδιοερασιτέχνες των βραχέων κυμάτων και τους Ραδιοπειρατές υπάρχει και
   ένας τρίτος πόλος, η Citizen Band.

2. Γιατί το Δεκέμβριο του 1971 η Ελλάδα βρισκόταν στην μέση της   « 7ετίας»  
    και ήθελε πολύ θάρρος για να δημοσιεύσεις σχέδιο πομποδέκτη C.B. έστω και
    εμβέλειας μερικών εκατοντάδων μέτρων.

3 . Γιατί οι φίλοι της Citizen Band αισθάνονται ότι υπάρχει ένα τεχνικό  
     περιοδικό  που γνωρίζει την αγάπη τους για τα C.B. και προσπαθεί να
     τους βοηθήσει αλλά και να πληροφορήσει τους αναγνώστες του για την
     ύπαρξη τους.

Για λόγους ιστορικής μνήμης αλλά και για να τιμήσουμε  την Τεχνική Εκλογή για τη συμβολή της στη διάδοση του C.B. στην Ελλάδα,  και τον υπογράφοντα το σχέδιο του πομποδέκτη Κο Παπαδημητρίου, σας παρουσιάζουμε το σχέδιο του πομποδέκτη.

Με την πάροδο του χρόνου οι φίλοι της Citizen Band πληθαίνουν, και δημιουργείται ένα μωσαϊκό χρηστών κάθε ηλικίας και επαγγέλματος, ενώ οι συνομιλίες στα CB πραγματοποιούνται σε τυχαίες συχνότητες κάπου μεταξύ 26 και 28 ΜΗΖ μιας και τα κρύσταλλα CB που έβρισκαν στο Μοναστηράκι προέρχονταν κυρίως από διαλυμένα στρατιωτικά μηχανήματα.

Μόνο όσοι τυχεροί είχαν αποκτήσει εργοστασιακά C.B. επικοινωνούσαν στους επίσημα καθιερωμένους διαύλους.


Για πέντε περίπου χρόνια δεν υπάρχουν δημοσιεύσεις ή αναφορές για τα C.B. ώσπου στο τεύχος 114 Ιούνιος 1976 η Τεχνική Εκλογή δημοσιεύει το πρώτο αναλυτικό άρθρο που αφορά την Citizen Band. Μέσα από πέντε περιεκτικές σελίδες οι Έλληνες φίλοι του C.B. μαθαίνουν όλα όσα χρειάζονται για την Ιστορία, τη λειτουργία και τις δυνατότητες των επικοινωνιών C.B.

Η τελευταία παράγραφος ήταν η παράγραφος που γέμισε ελπίδα τους  φίλους της Citizen Band, σας τη μεταφέρω επί λέξει:

«Με όλα όσα αναφέρθηκαν γίνεται φανερή η τεράστια χρησιμότητα της C.B. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα η περιοχή των 27 ΜΗΖ είναι ουσιαστικά απαγορευμένη για τους ιδιώτες (έχει παραχωρηθεί στον Ο.Τ.Ε.). Έτσι η C.B. είναι όνειρο άπιαστο για τον Έλληνα. Ας ελπίσουμε ότι η διαρκώς αυξανόμενη χρησιμότητά της θα οδηγήσει τους αρμοδίους σε μια αναθεώρηση της νομοθεσίας που θα δώσει τη CITIZEN BAND εκεί που ανήκει: Στους πολίτες.

Για πρώτη φορά άμεσα και  δημοσίως ζητείται το αυτονόητο, η Citizen Band να δοθεί στους πολίτες, η αρχή ήδη έχει γίνει. Η 7ετία είναι πια παρελθόν, και ο αέρας της Δημοκρατίας είναι αέρας αλλαγής και προόδου σε όλους τους τομείς, και στα C.B.



Από πέντε σελίδες της Τ.Ε. οι φίλοι του C.B. πληροφορήθηκαν όλα όσα κανείς δεν τους έλεγε!

Οι χειριστές C.B. αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο, ανάμεσα σε αυτούς μια ένθερμη ομάδα βρίσκεται στις πρώτες συζητήσεις – ζυμώσεις για τη δημιουργία ενός συλλόγου που θα προωθήσει τα αιτήματα των φίλων της Citizen Band.

Στο τεύχος 116 της Τ.Ε. τον Αύγουστο του 1976 ο Κος Αυγερινόπουλος σπάζει ένα  ακόμη ταμπού δημοσιεύοντας ένα εκτεταμένο άρθρο επτά σελίδων με πληροφορίες για την κατασκευή κεραιών βάσεως για πομποδέκτες C.B, το άρθρο αυτό έγινε το μικρό «Ευαγγέλιο» για την κατασκευή κεραιών C.B.

Σας υπενθυμίζω κάτι πολύ ουσιαστικό, εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε Internet, δεν υπήρχαν παρά ελάχιστα, πανάκριβα και δυσεύρετα ξένα τεχνικά περιοδικά, και το χειρότερο.. ελάχιστοι ήξεραν Αγγλικά για να τα διαβάσουν. Επομένως η μόνη πηγή άντλησης πληροφοριών για τα C.B. ήταν πρακτικά η Τεχνική Εκλογή.



Το μικρό «Ευαγγέλιο» για την κατασκευή κεραιών C.B.

Οι φίλοι των C.B. είναι πλέον 100δες και φυσικά η ζήτηση σε πομποδέκτες, δέκτες, κεραίες κλπ είναι έντονη και τα καταστήματα δέχονται πιέσεις από τους φίλους της Citizen Band για ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.

Στο τεύχος 122 της Τ.Ε. Φεβρουάριος του 1977 δημοσιεύεται η πρώτη διαφήμιση για δέκτη C.B. σε ΚΙΤ!



Δέκτης σε ΚΙΤ, η χαρά των σπουδαστών των σχολών Ηλεκτρονικών σε όλη την Ελλάδα.



Το Μάιο του 1977 στο τεύχος 125 της Τ.Ε καταχωρείται η πρώτη διαφήμιση πομποδέκτη C.B.

Οι C.B-ers πλέον είναι χιλιάδες, το ενδιαφέρον τεράστιο, το C.B. Ελλάδος είναι ώριμο για να πάρει το δρόμο της νομιμοποίησης. Στις 9-3-1978 εγκρίνεται το καταστατικό του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΡΑΔΙΟΣΥΧΝΟΤΗΤΟΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ κάτω από τη στέγη του οποίου βρίσκουν καταφύγιο στην αρχή οι C.B-ers του λεκανοπεδίου της Αττικής και αργότερα μέσω των παραρτημάτων του σε όλη την Ελλάδα και οι C.B.-ers της επαρχίας.




Στο άρθρο 2 αναφέρονται οι σκοποί του συλλόγου:

Σκοπός του «Σ.Ρ.Π.Ε» είναι η δια παντός νομίμου τρόπου εξασφάλισης παρά των αρμοδίων Αρχών, εφ’ ενός μεν της καθιερώσεως εις όλην την Ελληνικήν Επικράτειαν της ραδιοσυχνότητος των Πολιτών, ήτοι 26.960 – 27.960 ΜΗΖ, (CITIZEN BAND) και αφ΄ετέρου της χορηγήσεως αδειών χρησιμοποιήσεως της εν λόγω ραδιοσυχνότητος υπό των μελών του. Ωσαύτως ή δια διαφόρων μέσον προώθησης και προβολή της εν λόγω ραδιοσυχνότητος προς διάδοσην και ευρείαν ανιδιοτελή χρησιμοποίησην αυτής υπό των πολιτών γενικώς δι ασύρματον επικοινωνίαν μικρής εμβέλειας κατά τα διεθνή πρότυπα ίδια επί σκοπώ κοινής ωφέλειας, δι εγκαίρου ειδοποιήσεως των πολιτών και της Πολιτείας ιδία εν περιπτώσει κοινού κινδύνου και ανάγκης, εθνικής ανάγκης, (ως πχ, άμυνα της χώρας γενικώς, αεράμυνα), πλημμυρών, σεισμών, πυρκαγιών, πρώτων βοηθειών, εν περιπτώσει οδικών ατυχημάτων κλπ.

Ο σύλλογος έχει πολύ καλή οργάνωση και εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας!



Για την νομιμοποίηση του C.B. στην Ελλάδα εργάστηκαν ακούραστα και με αυταπάρνηση πολλοί αξιόλογοι άνθρωποι με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γιώργο Βαρδινογιάννη CB-9.

Στην πραγματικότητα η νομιμοποίηση του C.B. στην Ελλάδα ήταν μια γενναία πολιτική απόφαση στην οποία πρωτοστάτησε ο τότε υφυπουργός συγκοινωνιών Αθανάσιος Τσαλδάρης . Το C.B. βαπτίστηκε «Ειδικό Ραδιοδίκτυο!!!»  και οι άδειες των C.B. ήταν άδειες  ειδικού ραδιοδικτύου σαν αυτές που εφοδίαζαν τα αυτοκίνητα υπηρεσιών ή εταιριών, όπως μπορείτε να δείτε στην επόμενη εικόνα..



Έξι κανάλια όλα κι όλα, αλλά για αρχή ήταν ότι καλύτερο!

Επιτέλους! μετά από χρόνια στην παρανομία οι χθεσινοί «πειρατές» των C.B. είναι νόμιμοι κάτοχοι πομποδεκτών, έχουν διακριτικά κλήσεως, προσδιορισμένα κανάλια λειτουργίας, σύλλογο να τους εκπροσωπεί, και ένα Υπουργείο Συγκοινωνιών που δείχνει να θέλει τη διάδοση του C.B. σε όλη την επικράτεια.

Σαν ελάχιστη ένδειξη ευγνωμοσύνης ο Σύλλογος Ραδιοσυχνότητας Πολιτών Ελλάδας  απένειμε στον Κο Τσαλδάρη την πλακέτα της επόμενης εικόνας.



Ο τότε αείμνηστος Διευθυντής του Υπουργείου Αριστείδης Βασιλείου ήταν ένθερμος οπαδός του C.B. και φυσικά η πρώτη άδεια που εκδόθηκε ήταν η δική του με διακριτικό κλήσεως CB-0. Δεν ήταν C.B-er στα χαρτιά, αντίθετα συχνά «έπαιρνε» μικρόφωνο και συμμετείχε σε συζητήσεις με άλλους C.B-ers.

Το 1979 δύο «Ιερά Τέρατα» του Υπουργείου Συγκοινωνιών, ο Τμηματάρχης στη Δ/νση Ελέγχου Ραδιοεπικοινωνιών Σ. Μπαραμπούτης, και ο Τμηματάρχης στη Δ/νση Ραδιοσυχνοτήτων Κ. Χάγερ γράφουν και εκδίδουν την «Βίβλο» των Ελληνικών C.B. με τίτλο: «Εγχειρίδιο C.B.» ένα βιβλίο που ακόμα και σήμερα είναι αξεπέραστο.



Το βιβλίο που έδωσε «μεστή» γνώση στους νεοεισερχόμενους στο θαυμαστό κόσμο των ασύρματων επικοινωνιών C.B.

Οι συγγραφείς του βιβλίου με απλά λόγια ενημερώνουν, διευκρινίζουν και πληροφορούν τους C.B-ers για όλες εκείνες τις έννοιες και τα τεχνικά θέματα που θα τους βοηθήσουν να απολαύσουν το χόμπι τους με τον καλύτερο τρόπο.

Δείτε με πόση σαφήνεια  δίνουν τον ορισμό και το πλαίσιο που κινείται ο C.B-er και σε τι διαφέρει από τον Ραδιοερασιτέχνη, αλλά και από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς.




Λόγια μεστά, γεμάτα από εύληπτα νοήματα, από ανθρώπους που οι ραδιοσυχνότητες  ήταν η ίδια η δουλειά τους.

Οι C.B-ers είναι πραγματικοί χομπίστες που ζουν και απολαμβάνουν τις επικοινωνίες τους, δημιουργούν φιλίες και αναπτύσσουν το αίσθημα της αλληλεγγύης. Στα πλαίσια αυτού του πολύ καλού κλίματος ο σύλλογος ραδιοσυχνότητας πολιτών Ελλάδος συχνά – πυκνά διοργανώνει συνεστιάσεις με καταπληκτικό όγκο συμμετοχών, αλλά και ρομαντικές κρουαζιέρες στον Σαρωνικό.

Μεταξύ φαγητού και ποτού οι  C.B-ers ανταλλάσσουν τεχνικές πληροφορίες, αστειεύονται, δημιουργούν φιλίες αλλά και επαγγελματικές συνεργασίες, δείτε μερικές φωτογραφίες από τις συνεστιάσεις εκείνης της εποχής.



Ο Γιώργος Βαρδινογιάννης C.B-9 ανακοινώνει τη διοργάνωση του 4ου Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου C.B. από την Ελλάδα!



Ο αντισυνταγματάρχης Ταγκλόπουλος Φίλιππος C.B.-121 ανακοινώνει την αύξηση των καναλιών C.B. σε 40.



Νικόλαος Φινοκαλιώτης CB-291 η «ψυχή» του Συλλόγου Ραδιοσυχνότητος Πολιτών Ελλάδος, ακούραστος και πάντα συνεργάσιμος.

Ο σύλλογος ραδιοσυχνότητος πολιτών Ελλάδος βλέποντας μακριά γίνεται μέλος της Πανευρωπαικής Ένωσης Ραδιοσυχνότητας Πολιτών (EUROPEAN C.B. UNION) και της Παγκοσμίου Ενώσεως Ραδιοσυχνότητος Πολιτών (WORLD C.B. UNION).
Δε γίνεται μόνο καλή δουλειά στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό. Η δουλειά που γίνεται είναι καταπληκτική, στο κανάλι 11 βρίσκεται σε 24ωρη  ακρόαση ο σταθμός του συλλόγου C.B.1 στελεχωμένος από εθελοντές έτοιμος να δώσει πληροφορίες ή βοήθεια, και κρατά τα μέλη του ενήμερα μέσω του περιοδικού του «CB ΕΛΛΑΔΟΣ».



Το C.B. Ελλάδος ήταν το περιοδικό του συλλόγου ραδιοσυχνότητος πολιτών Ελλάδος.

Στα χρόνια που ακολουθούν το  C.B. σαν τρόπος επικοινωνίας εξαπλώνεται ραγδαία σε όλη την Ελλάδα! Σε όλους σχεδόν τους νομούς υπάρχουν παραρτήματα του ΣΡΠΕ, ή ιδρύονται ανεξάρτητοι τοπικοί σύλλογοι C.B. Στην Αθήνα για παράδειγμα δημιουργήθηκαν δύο ακόμη σύλλογοι, ο σύλλογος ραδιοσυχνότητος πολιτών «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ» και ο ο σύλλογος ραδιοσυχνότητος πολιτών «ΠΑΡΘΕΝΩΝ», ακόμη και η ΕΛΠΑ είχε δικό της σύλλογο και κέντρο βοήθειας στο κανάλι 33. Κάθε σύλλογος C.B. προσπάθησε στο μέτρο των δυνατοτήτων του να προωθήσει το C.B. ικανοποιώντας τα μέλη του με τον καλύτερο τρόπο.

Κέντρα ετοιμότητας-βοηθείας στο κανάλι -11 βρίσκονται σε κάθε πρωτεύουσα νομού πρόθυμα να βοηθήσουν C.B-ers και μη, ενώ χιλιάδες C.B.-ers σε σπίτια και αυτοκίνητα ήταν πάντοτε σε ακρόαση έτοιμοι να προσφέρουν βοήθεια ή πληροφόρηση. Το κανάλι 9  κρατείται πάντοτε «καθαρό» έτοιμο να χρησιμοποιηθεί για να σώσει ζωές και περιουσίες, το κανάλι 13 καθιερώνεται «άτυπα» σαν κανάλι εθνικών οδών, ενώ το κανάλι 15  θεσμοθετείται σαν κανάλι οδικής βοήθειας. Το κανάλι 16 χρησιμοποιείται σαν κανάλι κλήσεων και επαφών σε SSB, το κανάλι 1 θεσμοθετείται σαν κανάλι αποκλειστικής  χρήσης για τη συνεργασία μεταξύ των κρατικών υπηρεσιών, φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης και αδειούχων C.B-ers, το κανάλι 23 είναι το κανάλι για το Ραδιομοντελισμό και δοκιμές και τέλος το κανάλι 40 καθιερώνεται σαν κανάλι πυροπροστασίας.

Η Citizen Band  αποδεικνύονται σαν ένα αναμφισβήτητο μέσο διασκέδασης, πληροφόρησης, βοήθειας, και συνεργασίας για 45000 C.B.-ers σύμφωνα με τα πρακτικά της συνάντησης ραδιοερασιτεχνών και C.B-ers του 1999.
Την  ίδια χρονική περίοδο ανατέλλει ένα ΝΕΟ τεχνικό περιοδικό που κάθε τεύχος του θα γίνει και μια «βίβλος». Είναι οι ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ  C.B. που εκδόθηκε για αρκετά χρόνια γράφοντας «ιστορία»!



Το περιοδικού που έδωσε την πραγματική  ώθηση  για την ανάπτυξη των  C.B. στην Ελλάδα.

Οι Ηλεκτρονικές κατασκευές C.B. ήταν ένα περιοδικό γεμάτο κατασκευές που αφορούσαν κυρίως την Citizen Band. Πομποί, δέκτες, προενισχυτές  μικροφώνων, προενισχυτές κεραιών, βατόμετρα, γέφυρες στασίμων και τι δεν είχε δημοσιεύσει αυτό το περιοδικό. Τη δύσκολη εκείνη εποχή που το χρήμα
ήταν περιορισμένο αλλά ο ενθουσιασμός  για τα C.B.  απερίγραπτος οι ιδιοκατασκευές ήταν ο μόνος τρόπος για να απολαύσει ο μη προνομιούχος C.B-er το χόμπι του.



Ο μικρός αλλά ιστορικός RTX1 «έβγαλε στον αέρα» και έδωσε άδειες σε εκατοντάδες C.Bers εκείνης της εποχής.

Οι περισσότεροι C.Bers της εποχής εκείνης κατασκεύασαν, πήραν άδεια και μιλούσαν για πολύ – πολύ καιρό με τον πομποδέκτη που είχε δημοσιεύσει στο τεύχος 3 τον περίφημο και διαχρονικό RTX-1. Πομποδέκτης θρύλος  που υπάρχει ακόμη και σήμερα σε πολλά σπίτια της επαρχίας σε πλήρη λειτουργία! μακάρι να υπήρχε και σήμερα αυτό το περιοδικό….



Κάρτες QSL που επιβεβαιώνουν την Πανευρωπαϊκή επικοινωνία και σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των C.B-ers.

Η διάδοση του C.B. ήταν τεράστια και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Καθημερινά μέσω Ιονοσφαιρικής ή τροποσφαιρικής διάδοσης οι Έλληνες C.B.-ers άκουγαν εκατοντάδες Ευρωπαϊκούς σταθμούς, και αυτοί με τη σειρά τους άκουγαν εκατοντάδες Ελληνικούς σταθμούς C.B. Όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες του πολιτισμένου κόσμου, έτσι και στις χώρες της  Ευρώπης δημιουργήθηκαν σύλλογοι C.B. οι οποίοι προωθούσαν την επικοινωνία μεταξύ των Ευρωπαϊκών σταθμών C.B.

Στην Ελλάδα ο πρώτος σύλλογος προώθησης μακρινών επικοινωνιών και σύσφιξης των σχέσεων μεταξύ των C.B.-ers όλης της Ευρώπης ήταν το  C.B. VIPS CLUB, σε ελεύθερη μετάφραση «ο σύλλογος των πολύ σημαντικών  προσώπων της ραδιοσυχνότητας των πολιτών». Στελεχωμένος από ανθρώπους που αγαπούσαν την μακρινή επικοινωνία μέσω του C.B. βοήθησαν στη σύσφιξη  των σχέσεων της Ελλάδας με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, δημιουργώντας ένα τεράστιο φιλελληνικό  και τουριστικό κύμα από το οποίο η χώρα μας ωφελήθηκε πάρα πολύ, κυρίως από τους χιλιάδες C.B-ers που επισκέφθηκαν τη χώρα μας αφήνοντας πολύτιμο συνάλλαγμα, και κάνοντας την ανάλογη διαφήμιση στις χώρες τους.



Οι QSL κάρτες του VIPS Club, έφεραν χιλιάδες C.Bers - τουρίστες  στην Ελλάδα, βοηθώντας την οικονομία και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Δυστυχώς μια σωρεία λαθών από την πλευρά των C.B-ers και της πολιτείας οδήγησαν  την Citizen Band στην Ελλάδα σε παρακμή, αρχής γινομένης  από τους ίδιους τους C.B-ers που ενεπλάκησαν σε διαφωνίες και διαμάχες, ακόμη και δικαστικές, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση της συνοχής και αποτελεσματικότητας των συλλόγων. Παράλληλα η πολιτεία επέτρεψε την αθρόα εγκατάσταση σταθμών C.B. στα TAXI για επαγγελματική χρήση, με αποτέλεσμα οι C.B-ers να εκδιώκονται «κακήν – κακώς» από τα κανάλια που οι φίλοι οδηγοί ταξί τα βάπτισαν ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ, ενώ όσα ελεύθερα έμειναν δε μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Με το ιδιότυπο λεκτικό τους και τη συμπεριφορά τους οδήγησαν εκατοντάδες C.B.-ers να κλείσουν για πάντα τον διακόπτη ΟN-OFF του C.B. τους και να στραφούν στον Ραδιοερασιτεχνισμό. Στη στροφή αυτή συντέλεσε και η απίστευτη αργοπορία της πολιτείας έως και σήμερα, να εκσυγχρονίσει τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των C.B. και κυρίως να νομοθετήσει τη χρήση των σταθμών βάσεων C.B. από ΟΛΟΥΣ τους Έλληνες πολίτες σε ολόκληρη την επικράτεια. Το τελικό χτύπημα το έδωσε η κινητή τηλεφωνία η οποία εξασφάλισε ασύρματη επικοινωνία σε μεγάλο μέρος της χώρας, χωρίς τον κίνδυνο παρεμβολών και με μοναδική ποιότητα ακουστικότητας.

Τι συμβαίνει σήμερα με τα CB;

Η Citizen Band  έχει εγκαταλειφθεί από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στην τύχη της, δε θα ήταν υπερβολή αν ισχυριζόμουν ότι κανένας δεν ασχολείται μαζί της επί πολλά χρόνια.  Άδειες δεν εκδίδονται πια ή εκδίδονται ελάχιστες, οι περισσότεροι χρήστες του C.B. χρησιμοποιούν «πειρατικά» τους πομποδέκτες τους χρησιμοποιώντας  διακριτικά της εποχής του 1960-70: Ο Σάκης από Μοσχάτο, ο Μπάμπης και ανατρεπόμενο, ο Σώτος και η Καλλιθέα κλπ.



Η Θεσσαλονίκη κρατά ψηλά τη σημαία της Citizen Band πληροφορηθείτε περισσότερα στο http://www.cbth1.gr/

Σύλλογοι πανελλαδικά πλην ελαχίστων δεν υπάρχουν, κέντρα πληροφόρησης - βοηθείας στο κανάλι 11 δεν υπάρχουν, ούτε κέντρα οδικής βοήθειας στο κανάλι 15, καμιά κρατική υπηρεσία πχ πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κλπ, δεν υπάρχει στο κανάλι 1 όπως προέβλεπε ο νόμος, και ούτε υπήρξε ποτέ με ευθύνη της ίδιας της πολιτείας, στο κανάλι 9 ακούς από συνταγές μαγειρικής, μέχρι που θα βρεις μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, ενώ ελάχιστοι χρησιμοποιούν το κανάλι 40 για πυροπροστασία αφού χρησιμοποιούν συχνότητες στα VHF άλλοι νόμιμα και άλλοι παράνομα.

H Citizen Band σήμερα έχει επιστρέψει στην δεκαετία 1960-70. Χρησιμοποιείται με τον χειρότερο τρόπο  έχοντας γίνει τόπος συγκέντρωσης ραδιοπειρατών. Η κατάσταση αυτή απομακρύνει όλους εκείνους τους Έλληνες Πολίτες που θέλουν και έχουν ανάγκη να χρησιμοποιήσουν νόμιμα την Citizen Band για να καλύψουν τις επικοινωνιακές τους  ανάγκες και τους υποχρεώνει να γίνουν είτε Ραδιοερασιτέχνες! είτε σύγχρονοι ραδιοπειρατές! στα VHF και στα UHF.



Και η Δυτική Ελλάδα παρούσα και δραστήρια. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://www.cbartas.gr/

Και εδώ είναι ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο. Ένας απλός πολίτης,  ένας γεωργός ή κτηνοτρόφος για παράδειγμα,  που έχει ανάγκη να επικοινωνεί με το σπίτι του ή με άλλους συχωριανούς του από το χωράφι που καλλιεργεί ή από την πλαγιά που ταΐζει τα πρόβατα,  θα πρέπει να γίνει ραδιοερασιτέχνης για να μπορεί να έχει νόμιμα σταθμό βάσεως στο σπίτι και φορητό στο χωράφι; ή θα συνεχίζεται η απίστευτη κατάληψη, με ότι αυτό συνεπάγεται, όλων των ελεύθερων συχνοτήτων στα VHF/UHF από κάθε είδους χρήστες, όπως κυνηγούς, αγρότες, ψαράδες, ορειβάτες, αλλά και απλούς χομπίστες που δεν έχουν καμιά επιθυμία αλλά και ουσιαστικό λόγο να γίνουν ραδιοερασιτέχνες.

http://cb27.pblogs.gr/


Και η Μαγνησία στις επάλξεις. Δείτε περισσότερα στο: http://cb27.pblogs.gr/ 

Με ποια λογική ένας ερασιτέχνης ψαράς σε κάποιο από τα πανέμορφα νησιά μας μπορεί να έχει ένα φορητό C.B. μαζί του στη βάρκα αλλά δεν μπορεί να έχει σταθμό βάσεως ώστε να μπορεί να μιλά με τους οικείους του ή άλλους C.B-ers από γειτονικά νησιά για να ζητήσει βοήθεια αφού δεν μπορούν να έχουν νόμιμα σταθμούς βάσεως;

Οι γεωργοί, κτηνοτρόφοι, ψαράδες, με δύο λόγια όλοι οι απλοί πολίτες που χρειάζονται τα  C.B. για να επικοινωνούν νόμιμα δε μπορούν, γιατί με την υπάρχουσα νομοθεσία δεν επιτρέπεται η χρήση σταθμών βάσεων από όλους τους Έλληνες πολίτες. Έτσι με ευθύνη της πολιτείας καταφεύγουν στην πειρατεία! και όμως όλα είχαν ξεκινήσει πολύ καλά στα C.B.  αλλά ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας άργησε τόσο πολύ, που κατέστρεψε τα πάντα. Αυτή είναι η αλήθεια.

Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να δώσει τη Citizen Band στους Έλληνες  πολίτες με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους για επικοινωνία νόμιμα και λειτουργικά. Είναι λάθος να «σπρώχνει» οποιονδήποτε χρειάζεται ασύρματη επικοινωνία, στο χώρο των ραδιοερασιτεχνών. Οι άνθρωποι αυτοί ΔΕΝ θα βρουν αυτό που χρειάζονται στο χώρο των ραδιοερασιτεχνών ενώ παράλληλα δημιουργούν μια  αφύσικη «συμφόρηση» στις ραδιοερασιτεχνικές περιοχές των 2m και 70cm. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να ακούς στα C.B. οδηγίες από ένα Γεωπόνο προς ένα αγρότη που βρίσκεται στο χωράφι για τη χρήση ενός φυτοφάρμακου, αλλά εντελώς «ξένο» προς τους σκοπούς του ραδιοερασιτεχνισμού και ιδίως αν αυτή η διαδικασία γίνεται σε έναν επαναλήπτη VHF/UHF.

Άλλο είναι το προφίλ του ανθρώπου που είναι κατάλληλος να γίνει ραδιοερασιτέχνης και άλλο το προφίλ του ανθρώπου που είναι κατάλληλος για C.B.er. Ο πρώτος  είναι ένας χομπίστας που τον ενδιαφέρει η τεχνική πλευρά των επικοινωνιών και της τεχνολογίας, ο δεύτερος είναι χρήστης ενός ραδιοτηλεφώνου που τον βοηθά να μεταδώσει και να λάβει ένα μήνυμα – ή οδηγίες. Το πώς γίνεται αυτό δεν τον ενδιαφέρει.

Αν το Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων μπορέσει να δώσει μια διέξοδο σε αυτούς τους ανθρώπους που χρειάζονται το C.B. σαν μέσο επικοινωνίας, τότε θα αποσυμφορηθούν οι ραδιοερασιτεχνικές συχνότητες, θα περιοριστεί δραστικά η πειρατεία στα VHF/UHF, και τα C.B. θα χρησιμοποιούνται νόμιμα από αυτούς στους οποίους ανήκουν, τους απλούς Έλληνες πολίτες.

Τι συσκευές C.B. υπάρχουν στην αγορά σήμερα;

Από την πλευρά της τεχνολογίας οι συσκευές CB σήμερα, δεν έχουν να ζηλέψουν ΤΙΠΟΤΕ από τις αντίστοιχες Ραδιοερασιτεχνικές ή επαγγελματικές συσκευές.
Οι σταθμοί βάσεως είναι καλοσχεδιασμένοι, λειτουργικοί και με όλα τα Mode, AM,FM,SSB. Η ισχύς των 4 Watt στα FM, 5 Watt στα ΑΜ, και 12 Watt στα SSB μπορούν να καλύψουν με άνεση τις ανάγκες των σύγχρονων C.B.-ers.



 Οι πομποδέκτες αυτοκινήτου έχουν ακριβώς τα ίδια mode και ισχύ με τους σταθμούς βάσεως,  και είναι ισάξιοι ή ίσως και καλύτεροι από πολλούς ραδιοερασιτεχνικούς πομποδέκτες VHF/UHF,



ενώ τα σύγχρονα φορητά C.B. ενσωματώνουν την ίδια τεχνολογία αιχμής που έχουν τα ραδιοερασιτεχνικά V/U, και ίδια mode και ισχύ με τους σταθμούς βάσεως και αυτοκίνητου.



Οι σύγχρονοι  πομποδέκτες C.B.  ενσωματώνουν υπερσύγχρονη τεχνολογία και  δεν έχουν καμιά σχέση με τους παλαιούς και πολλές φορές προβληματικούς πομποδέκτες C.B των προηγούμενων δεκαετιών.

Όλοι οι σύγχρονοι πομποδέκτες C.B. είναι κατασκευασμένοι από υψηλής πυκνότητας ολοκληρωμένα κυκλώματα, και την τεχνολογία αιχμής SMD.
Υψηλής ποιότητας φίλτρα αποκόπτουν οποιαδήποτε ανεπιθύμητη αρμονική  συχνότητα, οι δε δέκτες είναι εφοδιασμένοι με υπερσύγχρονα φίλτρα που απορρίπτουν αποτελεσματικά το θόρυβο του καναλιού, αλλά και τυχόν ανεπιθύμητες παρεμβολές.

Πρόσφατα έγιναν δοκιμές στο Mainz της Γερμανίας με σκοπό να διερευνηθεί αν οι συσκευές C.B με ισχύ 4 Watt/FM, 5 Watt/AM, και 12 Watt/SSB προκαλούν προβλήματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας σε τηλεπικοινωνιακές ή άλλες συσκευές. Τα αποτελέσματα απέδειξαν ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας και επομένως μπορούν να καθιερωθούν οι παραπάνω ισχύς και Mode σαν στάνταρ ισχύς και mode για τους πομποδέκτες που θα αδειοδοτούνται σε όλη την  Ευρωπαϊκή Ένωση.
 Ήδη ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν επιτρέψει τη χρήση όλων των mode AM,FM,SSB με ισχύ 5,4, και  12 Watt και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά.

Τι συμβαίνει με τα C.B. στην Ευρώπη;

Στις περισσότερες, αν όχι όλες πχ Ελλάδα, η αδειοδότηση των ραδιοτηλεφώνων C.B. έχει καταργηθεί, ως αναχρονιστική, και εξοπραγματική. Τα ραδιοτηλέφωνα C.B.  αγοράζονται, εγκαθίστανται και χρησιμοποιούνται ΕΛΕΥΘΕΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ, από όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. 

Τα ραδιοτηλέφωνα που χρησιμοποιούνται στο σύνολο των Ευρωπαικών χωρών, είναι all mode με διαμόρφωση ΑΜ/FM/SSB, και με οποιονδήποτε τύπο κεραίας επιθυμεί ο CB-er.

Στο επόμενο C.B Passport  - διαβατήριο κυκλοφορίας ραδιοτηλεφώνων C.B., μπορείτε να δείτε σε ποιες χώρες είναι ελεύθερη η χρήση των ραδιοτηλεφώνων C.B, χωρίς άδεια, και τέλη λειτουργίας.

Παρατηρήστε ότι μεταξύ των χωρών αυτών συγκαταλέγετε και η Ελλάδα! αλλά το εδώ Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και δικτύων το αγνοεί τελείως! Για το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, απαιτείται ακόμη η έκδοση αδείας C.B. ! Το…. Μπάχαλο.


Οι Ευρωπάιοι C.B-ers έρχονται στην Ελλάδα γνωρίζοντας ότι δεν απαιτείται άδεια C.B. και μάλιστα με all mode ραδιοτηλέφωνα, και αντιμετωπίζουν το εξής καταπληκτικό:

Στις εισόδους της χώρας, οι αρμόδιες αρχές τους επιτρέπουν την είσοδο βασιζόμενοι στο C.B. passport, αλλά αν τους σταματήσει η αστυνομία στο εσωτερικό της χώρας είναι παράνομοι, και υφίστανται την ταλαιπωρία, με κατάσχεση του ραδιοτηλεφώνου, κλπ. Δεν συζητούμε για τον διασυρμό της χώρας μας, αμέσως μόλις επιστρέψουν στην χώρα τους.

Για μια ακόμη φορά η Ελλάδα είναι ανακόλουθη, άλλα γνωρίζουν οι Ευρωπαίοι, και άλλα ισχύουν. Αλλοίμονο, ας ελπίσουμε γρήγορα η χώρα μας να αλλάξει το απαράδεκτο, πεπαλαιωμένο, και προ- Ευρωπαικής Ένωσης ισχύων Προεδρικό Διάταγμα 156/4-10-1990, με ένα νέο, ευθυγραμμισμένο με ότι ισχύει στην Ευρωπαική Ένωση.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Χειριστών Ραδιοτηλεφώνων C.B., βρίσκεται σε συχνή επικοινωνία με την Διεύθυνση Φάσματος Ραδιοσυχνοτητων και Δορυφορικών Επικοινωνιών, προωθώντας την ψήφιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, για την ελεύθερη χρήση των ραδιοτηλεφωνων C.B, και αν αυτό δεν είναι δυνατόν, την αδειοδότηση τους, έτσι ώστε με την καταβολή ενός παραβόλου, αντίστοιχου των ραδιοερασιτεχνικών, ο Ελλήνας πολίτης να μπορεί να αποκτήσει μια συνολική άδεια κατοχής και λειτουργία ραδιοτηλεφώνων C.B. βάσεως, φορητών και κινητών. Τις προτάσεις του Συλλόγου μας μπορείτε να τις αναζητήσετε στην ιστοσελίδα μας, είτε στο Facebook.

Στην επόμενη σελίδα υπάρχει ένα CB RADIO PASSPORT, στο οποίο μπορείτε να δείτε ότι η Ελλάδα είναι στα χαρτιά μια Ευρωπαική χώρα όπου δεν απαιτείτε άδεια για την λειτουργία ραδιοτηλεφώνων C.B., ούτε παράβολο λειτουργίας.
Ο κάθε Ευρωπαίως C.B-er, με αυτό το «χαρτί» μπορεί να «κυκλοφορεί» στις χώρες που αναφέρονται, χωρίς να απαιτείτε άδεια C.B, ή τέλη χρήσης.

Ο κάθε Ευρωπαίως; Ε… όχι και ο κάθε Ευρωπαίως, ο Έλληνας C.B-er  δεν είναι «κάθε Ευρωπαίως», αλλά Ευρωπαίως πολίτης Β! διαλογής, όπου θα πρέπει να πληρώνει παράβολο λειτουργίας, θα απαιτείται άδεια λειτουργία για το CB του, και φυσικά μόνο για κινητά και φορητά, τα βάσεως πρακτικά δεν αδειοδοτουνται! Αλλοίμονο…



Υπάρχει μέλλον στα C.B;

Ας είμαστε ειλικρινείς, η νομιμοποίηση και ανάπτυξη των C.B. τη δεκαετία του 1970-80 ήταν μια καθαρά πολιτική, και κατά δεύτερο λόγο υπηρεσιακή απόφαση του τότε Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Σχεδόν 40 χρόνια μετά οι σημερινοί πολιτικοί και υπηρεσιακοί  παράγοντες  του  Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων  καλούνται να πάρουν μια εξ ίσου σημαντική πολιτική και υπηρεσιακή απόφαση.

Να δώσουν ένα νέο σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο που θα δώσει πνοή ζωής στα C.B. Διαφορετικά αν  αδιαφορήσουν καταδικάζουν τη Citizen Band της Ελλάδος σε πλήρη απαξίωση με όλες τις βλαβερές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.

Τι κερδίζει η πολιτεία από μια ακμάζουσα Citizen Band;

Απίστευτα πολλά πράγματα,

  1. Κατάργηση της πειρατείας, αφού ο κάθε πολίτης με την άδεια C.B. θα μπορεί να έχει σταθμό βάσεως, φορητό, και mobile ώστε ΝΟΜΙΜΑ να μπορεί να καλύπτει τις τηλεπικοινωνιακές του ανάγκες. Για ποιο λόγο να διακινδυνεύσει ο πολίτης να συλληφθεί για παράνομη χρήση σταθμών VHF/UHF, ή Ham Radio όταν μπορεί να επικοινωνήσει νόμιμα από το σπίτι του με άλλους νόμιμα αδειοδοτημένους σταθμούς C.B; Η κοινή λογική λέει καλύτερα αδειοδοτημένους C.B.-ers αντί ανεξέλεγκτους πειρατές.
  2. Σταδιακή αποχώρηση των πάσης φύσεως πειρατών από τις συχνότητες των VHF/UHF και απελευθέρωσή τους ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως το Band Plan ορίζει. Είναι φανερό ότι σήμερα που οι σταθμοί βάσεως στα C.B. απαγορεύονται, κανένας  δεν τοποθετεί μια κεραία με ελάχιστο ύψος μαστιγίου  2.75m στην ταράτσα του με κίνδυνο να συλληφθεί, όταν μπορεί να τοποθετήσει ένα μικρό κεραιάκι 50cm για τα VHF, και 17cm για τα UHF! Η κεραία του C.B. με κανέναν τρόπο δεν κρύβεται, αντίθετα ένα κεραιάκι VHF ή UHF κρύβεται πανεύκολα!
  3. Σημαντική αύξηση των εσόδων του κράτους από την έκδοση και ανανέωση αδειών C.B. Μη ξεχνάτε ότι σύμφωνα με τα πρακτικά του συνεδρίου ραδιοερασιτεχνών και C.B-ers του 1999 τότε υπήρχαν 45000 αδειοδοτημένοι C.B-ers σε όλη την Ελλάδα, αυτό σημαίνει με τα σημερινά δεδομένα 26 Ευρώ η κάθε άδεια * 45000 CB-ers = 1.170.000 Ευρώ. Κύριοι περισσότερο από 1 εκατομμύριο Ευρώ από εκδόσεις και ανανεώσεις αδειών δεν είναι ευκαταφρόνητο ποσό.  Σε αυτά τα έσοδα προσθέστε το ΦΠΑ από τους πομποδέκτες που θα πωληθούν: μια βάση C.B. all mode πωλείται 300 Ευρώ δηλαδή 69 Ευρώ ΦΠΑ, ένας πομποδέκτης αυτοκινήτου all mode 280 Ευρώ δηλαδή 64 Ευρώ ΦΠΑ, και ένας φορητός πομποδέκτης  FM 170  Ευρώ δηλαδή 39 Ευρώ ΦΠΑ. Άρα από τον εξοπλισμό ενός μόνο  C.B.-er το κράτος θα εισπράξει σε ΦΠΑ 172 Ευρώ + 130 Ευρώ την άδεια = 302 Ευρώ, καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό.


Αν κάθε χρόνο αδειοδοτούνται 1000 νέοι C.B.-ers το κράτος θα εισπράττει 302,000 χιλίαδες Ευρώ  χωρίς να ξοδεύει ούτε ένα Cent! Επί πλέον σκεφτείτε την τόνωση της αγοράς από την πόλωση όχι μόνο των συσκευών C.B. αλλά και των παρελκομένων τους όπως κεραίες βάσεως, αυτοκινήτου, τροφοδοτικά, κάθοδοι RG, βαττόμετρα, τροφοδοτικά κλπ.
  1. Συγκρότηση και λειτουργία του δια-υπηρεσιακού διαύλου επικοινωνίας στο κανάλι -1 όπως προβλέπετε από το Προεδρικό διάταγμα 156 με χειριστές  εθελοντές αδειοδοτημένους C.B-ers. Στο διάταγμα 156 άρθρο 3 παράγραφος 4, ορίζεται ότι: Σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης το κανάλι 1 (συχνότητα 26.965 ΜΗΖ) χρησιμοποιείται αποκλειστικά από υπηρεσίες, φορείς, ή αδειούχους σταθμών C.B. που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη έκτακτη ανάγκη. Κάθε φορά που έχουμε ένα έκτακτο γεγονός οι υπηρεσίες έχουν πρόβλημα συνεργασίας επειδή οι ασύρματοι που χρησιμοποιούν είναι σε διαφορετικές συχνότητες ή διαμορφώσεις, εδώ έρχεται ο αδειούχος C.B.-er ο οποίος με τον εξοπλισμό του δίνει ΚΟΙΝΗ συχνότητα επικοινωνίας σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Για παράδειγμα ένας  C.B.er  σε ένα πυροσβεστικό όχημα και ένας σε μια Υδροφόρα του δήμου με δύο φορητά C.B συντονισμένα στο κανάλι -1 φέρνουν σε ΑΜΕΣΗ επικοινωνία και συνεργασία τα οχήματα δύο διαφορετικών υπηρεσιών και μάλιστα το κράτος δεν ξοδεύει ούτε ένα Cent. Να λοιπόν το κέρδος της πολιτείας, έχει τηλεπικοινωνιακή σύνδεση και ΑΜΕΣΗ συνεργασία διαφορετικών υπηρεσιών ανέξοδα!
  2. Δημιουργείται ένας «στόλος» ασυρματοφόρων αυτοκινήτων με εκπαιδευμένους  C.B.ers οι οποίοι βάση του άρθρου 11 μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην πολιτική άμυνα της χώρας. Οι σταθμοί αυτοί επειδή έχουν κοινά κανάλια επικοινωνίας, μπορούν να διασυνδέσουν  οποιεσδήποτε κρατικές υπηρεσίες ή φορείς τους υποδειχθούν ανεξαρτητοποιώντας  τους από ενδεχόμενη κατάρρευση των δικτύων κινητής  και σταθερής τηλεφωνίας.
  3. Δημιουργείται ένα πανελλαδικό δίκτυο σταθμών βάσεων στη Citizen Band που διασυνδέουν κάθε χωριό, πόλη, αγροικία, μοναστήρι κλπ έτσι ώστε σε περίπτωση οποιασδήποτε ανάγκης πολιτικής άμυνας ή θεομηνίας, σεισμών, πυρκαγιών  κλπ να μπορούν να διαβιβαστούν μηνύματα σε όλη την Ελλάδα σε μικρό χρόνο, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο  μέρος του πληθυσμού και με ασφάλεια. Οι simplex επικοινωνίες στα C.B. είναι ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές από τις επικοινωνίες μέσω επαναληπτών στα VHF/UHF, γιατί ο επαναλήπτης που είναι κατάλληλος τη δεδομένη στιγμή για επικοινωνία είναι ένας, και αν βγει εκτός λειτουργίας, το μήνυμα δε μπορεί να μεταδοθεί εκείνη την κρίσιμη στιγμή. Από  το πλήθος όμως των σταθμών C.B., κάποιος  θα κατορθώσει να μεταβιβάσει το μήνυμα. Επιπλέον  ο επαναλήπτης είναι ευάλωτος στις παρεμβολές εσκεμμένες ή μη, ενώ είναι αδύνατον να εξουδετερωθούν  συγχρόνως όλοι οι σταθμοί βάσεως C.B. της συγκεκριμένης περιφέρειας. Έστω και ένας θα μπορέσει να μεταβιβάσει το μήνυμα.
  4. Με την καθολική ακρόαση των C.B.ers στο κανάλι 11 είτε είναι στη βάση τους, είτε στο αυτοκίνητο, είτε φορητοί έχουν μια κοινή συχνότητα για κλήσεις και πληροφορίες. Έτσι  οπουδήποτε και αν βρίσκεται ο πολίτης, είτε ταξιδεύει με το αμάξι του, είτε διέρχεται από μια άγνωστη γι’αυτόν πόλη κλπ μπορεί κάθε στιγμή να πάρει οποιεσδήποτε πληροφορίες χρειάζεται.
  5. Ασφάλεια πολιτών σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Όλοι έχουμε ζήσει τον εγκλωβισμό χιλιάδων αυτοκινήτων στις εθνικές οδούς από το χιόνι και την απίστευτη ταλαιπωρία τους. Με τη διάδοση των C.B. οι πολίτες αυτοί μπορούν εύκολα να πληροφορηθούν από άλλους C.B-ers ή κέντρα πληροφόρησης για την επικινδυνότητα του δρόμου και να αποφύγουν τον εγκλωβισμό.  Αλλά έστω και αν δεν τον αποφύγουν, είναι εύκολο με το C.B. να δώσουν τη θέση τους στα συνεργεία διάσωσης, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει με τα κινητά τηλέφωνα γιατί ακόμη και αν έχουν σήμα, δεν ξέρουν το τηλέφωνο του συνεργείου διάσωσης για να τηλεφωνήσουν και να δηλώσουν τη θέση τους. Δε μπορούν να δηλώσουν τη θέση τους ή να επικοινωνήσουν ούτε με τις ομάδες έκτακτης ανάγκης των ραδιοερασιτεχνών γιατί ούτε πομποδέκτες Ham Radio μπορούν να έχουν, αλλά ούτε και σε ποιες συχνότητες μπορούν να επικοινωνήσουν γνωρίζουν.
  6. Αύξηση της ασφάλειας των πολιτών στις πόλεις και την ύπαιθρο αφού με τις βάσεις C.B. ο πολίτης αν δεχθεί επίθεση από κακοποιούς μπορεί είτε να  επικοινωνήσει ΑΜΕΣΑ με τους συμπολίτες τους στο κανάλι 11 και να ζητήσει βοήθεια, είτε να επικοινωνήσει απ’ευθείας με τις αστυνομικές αρχές στο κανάλι 1 και να ζητήσει βοήθεια ή να δώσει πολύτιμες πληροφορίες που θα οδηγήσουν στον εντοπισμό και τη σύλληψη των κακοποιών.
  7. Σε περίπτωση σεισμού, πλημμυρών, και γενικά εκτεταμένων καταστροφών είναι καλύτερα να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πολιτών εξοπλισμένων με σταθμούς C.B. οι οποίοι: μπορούν να οργανώσουν συνεργαζόμενα συνεργεία έρευνας και διάσωσης που μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν παρά ανθρώπους απελπισμένους που δεν έχουν τρόπο να επικοινωνήσουν ούτε με στις αρχές, ούτε με άλλες ομάδες. Οι  C.Bers αυτοί συνεργαζόμενοι μεταξύ τους  ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές για την κατάσταση που υπάρχει στην περιοχή κάθε συνεργείου προκειμένου να δεχθούν οδηγίες και να ζητήσουν εστιασμένη βοήθεια, ώστε να μην απασχολούν άσκοπα τις αρχές.

Τι θα πρέπει περιλαμβάνει ο νέος νόμος;

Την ελπίδα! Την ελπίδα ότι η Citizen Band δε θα αφεθεί στην μοίρα της, δε θα αφεθεί σε όλους αυτούς οι οποίοι την έχουν μετατρέψει σε ένα είδος περιοχής ημι-νόμιμης πειρατείας και ασυδοσίας με τους κάθε είδους «σουβλάκηδες», «ανατρεπόμενους», «σεραφίνους» και ότι άλλο φανταστείτε! να αλωνίζουν ανενόχλητοι.

Πρόσφατα το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων με την απόφαση Αριθμ. 38200/1136 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1969/2-9-2011 έδωσε πνοή ζωής στους ραδιοερασιτέχνες και έλυσε  με τον καλύτερο πρακτικά τρόπο  τα προβλήματα τους. Πιστεύουμε ότι με μια αντίστοιχη διαδικασία μπορεί να  επιλύσει τα προβλήματα της Citizen Band που χρονίζουν περισσότερο από 20 χρόνια και θα δώσουν στον απλό Έλληνα πολίτη:

  1. Ένα ενιαίο Διακριτικό κλήσεως C.B και όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα, να έχει ο ίδιος CB-er άλλο διακριτικό για τον φορητό πομποδέκτη, και άλλο διακριτικό για τον πομποδέκτη του αυτοκινήτου!
  2. Δικαίωμα λειτουργίας σταθμών Βάσεως, αυτοκινήτου και φορητών με την ίδια άδεια και το ίδιο διακριτικό κλήσεως και φυσικά με μια ενιαία δαπάνη όπως συμβαίνει με τους ραδιοερασιτέχνες.
  3. Δικαίωμα χρήσης όλων των  διαμορφώσεων: AM,FM,SSB με τις διεθνώς καθιερωμένες και τυποποιημένες ισχύς των 5,4, και 12 Watt αντιστοίχως.
  4. Παν-κατευθυντικές κεραίες βάσεως στις μεγάλες αστικές περιοχές, αλλά και κατευθυνόμενες σε όσες περιπτώσεις είναι αναγκαίο για την αποτελεσματική  διεξαγωγή επικοινωνίας πχ επαρχία, ορεινές περιοχές κλπ.
  5. Χαμηλό κόστος απόκτησης της  νέας ενιαίας άδειας για βάση, mobile, φορητό, και διάρκεια έως 10 χρόνια.
  6. Κίνητρα για την τοποθέτηση συσκευών C.B. στα νέα αυτοκίνητα, στα βενζινάδικα, ταχυφαγεία και καφετέριες  κυρίως των εθνικών και επαρχιακών οδών, στους ορειβατικούς – φυσιολατρικούς, - κυνηγετικούς κλπ συλλόγους και τα μέλη  τους, στα συστήματα προσκόπων, οδηγών κλπ. Κάποιο θεσμικό ή οικονομικό κίνητρο στις εταιρείες οδικής βοήθειας ώστε να τοποθετήσουν συσκευές C.B. στα γραφεία τους κυρίως των εθνικών – επαρχιακών οδών και στα  οχήματα παροχής οδικής βοήθειας. Εξ ίσου σημαντικό είναι να τοποθετηθούν πομποδέκτες C.B  στα εκδοτήρια διοδίων των εθνικών οδών ώστε να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των εταιριών διαχείρισης και των οδηγών προκειμένου να υπάρχει άμεση πληροφόρηση και συνεργασία σε καταστάσεις τροχαίων ατυχημάτων, σχηματισμό πάγου, χιονόπτωση κλπ.

  1. Κατοχυρωμένη χρήση των καναλιών ως εξής:
7.1. Το κανάλι 1, δια-υπηρεσιακό κανάλι που θα χρησιμοποιείται για επικοινωνία  μεταξύ υπηρεσιών - φορέων πχ πυροσβεστικής με ΕΚΑΒ, ΕΚΑΒ με τροχαία, τροχαία με τον σύλλογο C.B.της περιοχής, ο σύλλογος  C.B. με το Λιμεναρχείο, O C.B. xxxxx με το κέντρο υγείας κλπ.
7.2 Το κανάλι 9, κανάλι εκτάκτων αναγκών για επικοινωνία και παροχή βοήθειας μεταξύ σταθμού παροχής βοήθειας και του ή των σταθμών που δέχονται τη βοήθεια.
7.3 Κανάλι -11, κλήσεων – πληροφοριών και βραχείας συνομιλίας.
7.4 Κανάλι 16, κανάλι κλήσεως σε SSB όπως είχε γραφεί στο εγχειρίδιο CB των  Μπαραμπούτη – Χάγιερ και που για χρόνια είχε χρησιμοποιηθεί με επιτυχία.



7.5 Κανάλι 19, επικοινωνίας μεταξύ σταθμών Mobile που κινούνται στις εθνικές οδούς. Το κανάλι αυτό είναι εξαιρετικά  σημαντικό γιατί αν όλοι όσοι κινούνται στις εθνικές οδούς κάνουν διαρκώς ακρόαση τότε είναι ενήμεροι για οτιδήποτε συμβαίνει στην περιοχή που κινούνται και όχι μόνο! Επιπλέον μια αναγγελία που αφορά θέματα ασφαλούς κυκλοφορίας θα ακουστεί από το σύνολο των κινούμενων C.B-er της περιοχής. Ήδη σε πάρα πολλές συσκευές C.B. τα κανάλια 9 και 19 έχουν τοποθετηθεί σε ειδικό διακόπτη ώστε ο χειριστής να έχει ΑΜΕΣΗ μετάβαση είτε στο 9 είτε στο 19 ανεξάρτητα από το κανάλι που ήδη βρίσκεται.
7.6 Κανάλι 40. Αφιερωμένο στους συλλόγους και τα μέλη συνεργείων πυρασφάλειας που εργάζονται για την κατάσβεση πυρκαγιών ή περιπολούν για τον έγκαιρο εντοπισμό πυρκαγιών. Δίπλα από το κανάλι 40 υπάρχει το δι-υπηρεσιακό κανάλι 1 ώστε να  μπορεί να υπάρχει γρήγορη συνεργασία μεταξύ των ασχολούμενων με την κατάσβεση της πυρκαγιάς και των υπηρεσιών που τους υποστηρίζουν, πυροσβεστική, υδροφόρες του Δήμου κλπ.

Επίλογος

Ο απλός Έλληνας πολίτης ζητά ένα νέο, σύγχρονο, και λειτουργικό πλαίσιο νομοθετικής ρύθμισης για τη  λειτουργία της Ελληνικής Citizen Band. Η απόφαση είναι πρώτιστα πολιτική και μετά υπηρεσιακή. Δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ οικονομικό κόστος από την πλευρά του Κράτους για την υλοποίηση της, αντίθετα το Ελληνικό Δημόσιο θα κερδίσει περισσότερο από 1 εκατομμύριο ευρώ από την έκδοση και ανανέωση αδειών C.B. Άμεσο οικονομικό κέρδος της τάξης των 300.000 Ευρώ τουλάχιστον θα κερδίζει το κράτος από την ετήσια έκδοση αδειών C.B. και το ΦΠΑ 23% από τις πωλούμενες συσκευές C.B. και τα παρελκόμενά τους.

Άμεσο υλικό κέρδος προκύπτει για το κράτος από τις δωρεές πομποδεκτών C.B με τα παρελκόμενά τους για τον εξοπλισμό φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, αστυνομικών και λιμενικών αρχών, κέντρων υγείας, ΕΚΑΒ κλπ.

Μεγάλο λειτουργικό κέρδος θα προκύψει από τον άμεσο και δραστικό περιορισμό της πειρατείας τόσο στην ίδια την Citizen Band, όσο κυρίως από την απελευθέρωση των συχνοτήτων που λυμαίνονται οι πειρατές στα VHF/UHF. και την απόδοσή τους στους νόμιμους χρήστες.

Οι ραδιοερασιτέχνες με την απόφαση Αριθμ. 38200/1136 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1969/2-9-2011 ήδη ζουν τις καλύτερες ημέρες μετά από χρόνια ταλαιπωρίας και ημίμετρων, ας ευχηθούμε ότι ήρθε και η ώρα των Ελλήνων C.B-er να ζήσουν και αυτοί τις δικές τους καλύτερες μέρες.


                                                                       de C.B. AC488
                                                                  Μάκης Μανωλάτος